To make her happy...

...and goodlooking. Ja, sambo-Lojs har mig att tacka för hennes vackra yttre. Må hända att Tuff-Uffes gener hjälpt till endel också, men det hör inte hit. Förra veckan förvandlades Mello's place till skönhetssalong med mission "fixa Lojsans barr".


Sööööööööööööööt! Efterrätten alltså.

Som varje kväll bjöd vi alltså till med efterrätt. Som vår kära hyresvärd Mello brukar säga: Ny dag. Ny unning.

Men det där var ju förra veckan. En helg har gått och bidragit med att skönhetssalongen förvandlats till sjukstuga. Sjuker är vad jag är. Tror det är straffet för att jag varit ute på egna äventyr medan de fyra andra roat sig till tänderna på annat håll här i Karlstad. Jag har lärt mig min läxa. Ensam är jag stark, men tillsammans är vi oslagbara ;) Gudars skymning va jag fick till det där då.

Eftersom Lojs jobbar idag kan jag inte förvänta mig att hon ska agera sjuksyster och pyssla om mig och tycka synd om mig, även fast hon har det i blodet thanks to Eva-Lena. Dessutom är jag ju i Säfflet. Däremot tänker jag förvänta mig att hon rotar djupt nere i lagboken och sambolagen gällande bodelning och annat som kan komma att aktualiseras lagom till vår skillsmässa i augusti. Hemska tanke. Nåväl. Långt kvar.

Ännu har vi några o-kryssade moment på vår "att-göra-i-sommar-lista".


Nu blir det kurering i skogen med stövlar och svampkorg. Tar med min egna svamphund Wennsten.
Splendido idé.


Host host.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0