Dagen som gått.

Hade en fantastisk bilfärd med endast mig själv som passagerare upp till Lillerud. Spelade Ronny & Ragge, Björn Rosenström och Fågeln Roger på högsta volym. En baslåda till det och jag hade varit hemma. Det bor allt en liten raggare i mig ändå ;)

Framme i Lillerud parkerade jag på Naturbruksgymnasiets parkering och tågade mot internatet. Mot Drängstugan. Det luktade grisskit och vimlade av traktorer. My cup of tea.

Packade ihop sladdisen, slängde in henne i bilen och gasade mot Säffle.



Nästa mission för dagen - cabaré. Den framfördes med varierande kvalité och med mer eller mindre bejublade framträdanden. Det var inte som back in the days så att säga när vi briljerade på scenen... ;)

Nåväl, cruisade och tjackade lite krubb och burnade till Cams kribb. Herr Karlsson grävde fram vin från källaren åt oss. Att det smakade fint för sällskapet! Fru Karlsson förstog precis hur fint det smakade när hon såg vad det var för vin Herr Karlsson grävt fram... too late. Korken till flaska två satt redan på korkskruvsöppnaren. Fint folk skall fint vin ha. Så är det bara. Kosta vad det kosta vill. Så länge någon annan betalar.



Klockan är natten och nu ska här sovas. Dags att ladda för en ny fullspäckad dag. Student i Karlstad. Först och främst ska jag överleva bilfärden med mormor och Lilly. Vi börjar där, sedan tar vi det därifrån...

Gött mos på klöbba & dä ä gött mä löv så en kan va öppe hur länge en vill på dagera.
Det blir jämt gööörbra det.
Men det kan få sluta regna om det vill. Det är okej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0