Fingrar (verbet) på tangentbordet.

Ni förstår vad detta betyder: jag överlevde bilfärden. Och tur va väl det för det blev en mycket bra eftermiddag/kväll i Charlestown. Kusinvitamin (hängde och slängde i en gardin. Och hej och hååå, säg vad tänker du pååå?! Krakel Spektalkel Kusinvitamiiiin) var fin i kostym och vit mössa.



Efter smörgåstårta och jordgubbstårta ute i ingenstans var det dags för studenten att ytterligare bättra på sin berusning och åka in till stan. Mycket lägligt, tänkte jag och satte mig i bilen och åkte med.

Det pirrade lite i magen under bilfärden. Lite för att vägen är kringelkrokig oh guppig, men mest för att jag skulle få träffa tjejorna igen! Louise hemkommen från Stockholm, Malin hemkommen från Kina, Jag hemkommen från Kalmar och Sofia... kommen från Karlstad. Även Karin med sambo och Wall hade letat sig upp till 7:e våningen och Sofia&Simon place. Tänk att jag känner att detta kommer bli en bra sommar...! I feel it in my fingers (I feel it in my toes, so if you really love me, come on and let it shooooow... mmhmm). Fantastisk sommar.


Runt midnatt cruisade jag och Lojsan mot Säffle återigen. Knoppade snabbt och upp tidigt imorse för avfärd mot Karlstad än en gång kl.8. Cams och jag såg nämligen spänningen i att springa mellan affärer i ösregn - och att vi gjorde det med bravuuur sen. Fick mig minsann ett par kostymbyxor - nu så, nu ska ekonomgarderoben växa! Söta Therese plockade upp mig från gatan och tog med mig hem till Säffle.


Nyss hemkommen nu med mellanlandning hos farmor. Köpte henne ett par örhängen i Karlstad bara för att hon är så söt. Hon passade på att visa mig den piffiga toppen hon köpt på BikBok. Jodå, SOM den matchade örhängena.
 


84 år är världens sötaste och piffigaste farmor :)

Nu blir det fredagsmyyyyys med big sista' och peppa inför morgondagen. Mycket otippat blir det en heldag i Karlstad med utgång som final. Packar bilen med Mello, Suss, Cams, Ann & mig själv samt diverse förnödenheter.

Jag borde fått en guldstjärna idag bara för att jag är ett sånt bra barnbarn, men dagens guldstjärna i boken går istället till Linnet som gör ett alldeles förträffligt jobb utan mig i Läkarhuset! Tydligen kan hon tjäna pengar utan mig också - tur för henne det! :)

Som en liten cliffhanger vill jag här meddela att jag har en stor nyhet att förtälja. Inom sinom tid. Den som väntar på något gott...

=)






 


Kommentarer
Postat av: Cams

"Plockade upp från gatan" var inte okej :)

2009-06-12 @ 20:00:21
Postat av: Micki

Hihi, jo lite ;)

2009-06-12 @ 20:50:43
Postat av: Isa

"Jag vet att redan nu ikväll så bubblar allting ur dig med en smäll..."

2009-06-13 @ 20:23:44
URL: http://tittahonbloggar.blogg.se/
Postat av: favvogrannen

så fiiiin!

2009-06-13 @ 22:54:11
Postat av: Marie

Hjäälp va lik Kurt! Eller Kurt är lik farmor=)

2009-06-14 @ 22:12:58
URL: http://maariielundberg.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sööööta farmor!

2009-06-15 @ 17:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0